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AdditionalMapTypes Version 1.0.0.8 vorerst Final

LAGroup
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Re: AdditionalMapTypes Version 1.0.0.8 vorerst Final

Beitragvon LAGroup » Mo 12. Jun 2017, 17:06

Black Sheep,

Appreciate your work. And explanations.
This is for me the first time I do this.

I would be grateful if you help me in this.

https://drive.google.com/open?id=0BwTV195MeLXkLVBsOTZpdXlSejA

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Re: AdditionalMapTypes Version 1.0.0.8 vorerst Final

Beitragvon BlackSheep » Mo 12. Jun 2017, 18:24

No AdditionalMapTypes are loaded, either the Lua is entered into the modDesc.xml or the registration entries for the fruitTypes have been forgotten

Code: Alles auswählen

<extraSourceFiles>
      <sourceFile filename="additionalMapTypes.lua"/>
    </extraSourceFiles>
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Re: AdditionalMapTypes Version 1.0.0.8 vorerst Final

Beitragvon elisia » Mo 12. Jun 2017, 19:06

Hi und danke für die erste Idee mit dem Dateipfad. Die hatte ich auch schon und vielleicht habe ich ja Tomaten auf den Augen.

Die hops_distance sind, denke ich, am richtigen Ort... schaust du :)
hops.png


Vielleicht kann jemand helfen?

Danke schon mal, elisia

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Re: AdditionalMapTypes Version 1.0.0.8 vorerst Final

Beitragvon elisia » Mo 12. Jun 2017, 19:13

Manchmal hilft schreiben beim denken... Tomaten auf den Augen...

Man sollte auch die Dateiendung beachten - die *.png fehlten in meiner map.i3d und so suchte er die hops_distance ohne .png, aber im Ordner lagen sie korrekterweise natürlich mit .png

elisia

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Re: AdditionalMapTypes Version 1.0.0.8 vorerst Final

Beitragvon BlackSheep » Mo 12. Jun 2017, 19:16

elisia hat geschrieben:Manchmal hilft schreiben beim denken... Tomaten auf den Augen...

Man sollte auch die Dateiendung beachten - die *.png fehlten in meiner map.i3d und so suchte er die hops_distance ohne .png, aber im Ordner lagen sie korrekterweise natürlich mit .png

elisia

Wollte ich eben auch anmerken, das die Dateiendung fehlt, aber du solltest auch mal das ADM Updaten, die Verswion die du verwendest ist seit dem Patch 1.4.4 nicht mehr wirklich konform.
:hi:
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Re: AdditionalMapTypes Version 1.0.0.8 vorerst Final

Beitragvon LAGroup » Mo 12. Jun 2017, 19:52

I have really done everything you told.
And now have a log. without fruit problems.
What I have now is that giants energy disconnects the. I now get no start button. The game word immediately closed.

I understand there's nothing more of it.

Log
https://drive.google.com/open?id=0BwTV1 ... TZpdXlSejA

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Re: AdditionalMapTypes Version 1.0.0.8 vorerst Final

Beitragvon BlackSheep » Mo 12. Jun 2017, 20:40

How many fruits or fillTypes did you register the useHeap true?
:hi:
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Re: AdditionalMapTypes Version 1.0.0.8 vorerst Final

Beitragvon LAGroup » Mo 12. Jun 2017, 20:43

These are the fruits that I have.

► Spoiler

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Re: AdditionalMapTypes Version 1.0.0.8 vorerst Final

Beitragvon BlackSheep » Mo 12. Jun 2017, 20:52

The engine can register only 31 heaps, as soon as this limit is exceeded, the game closes.
put in one or two fruit registrations in the modDesc useHeap to false
:hi:
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Re: AdditionalMapTypes Version 1.0.0.8 vorerst Final

Beitragvon LAGroup » Mo 12. Jun 2017, 20:58

I understand you well. Should I remove what fruits. Or do I need to adjust something.


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