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AdditionalMapTypes Version 1.0.0.8 vorerst Final

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BlackSheep
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Re: AdditionalMapTypes Version 1.0.0.8 vorerst Final

Beitragvon BlackSheep » Mi 13. Sep 2017, 23:20

DecanKane hat geschrieben:Wo finde ich die?
Sind das die in den i3d´s - CutterEffectmap etc...pp?

Wie sieht das mit den ungenutzten Texturen aus? Lässt der GE die liegen wenn ich die Map mal komplett exportiere? (also "sauber" mache) =D


Wurde zwar im Thema bereits mehrfach behandelt, man müsste nur mal die Suche nutzen oder das Thema überfliegen.
Ja, das Thema hat nun schon 116 Seiten, zum Teil, weil man jede Frage mehrfach stellt, anstatt erst einmal zu lesen, was bedeutet, daß man jede Frage auch mehrfach beantworten darf!


Ordner maps/pSystem/ dort in den Ordnern fillPlanes und particleSystems die darin enthaltenen i3d´s im GE öffnen, nicht genutzte Frucht oder fillType Arten entfernen, dann speichern.
:hi:
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criti
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Re: AdditionalMapTypes Version 1.0.0.8 vorerst Final

Beitragvon criti » Do 14. Sep 2017, 00:17

Someone successfully registered some liquid? I could put the line of the example modDesc? Thank you

DecanKane
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Re: AdditionalMapTypes Version 1.0.0.8 vorerst Final

Beitragvon DecanKane » Do 14. Sep 2017, 10:13

@blacksheep -- ja, das hatte ich mir bereits gedacht, dass die Frage schon kam, die google-Suche hat aber leider nix gebracht, und das "rasche" überfliegen der 100+ Seiten auch nicht wirklich.

Aber vielen Dank für deine Rückmeldung!

Gruß :hi:
:hi:

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Re: AdditionalMapTypes Version 1.0.0.8 vorerst Final

Beitragvon Nov » Do 14. Sep 2017, 20:13

:hi: mit Google hat das was BlackSheep meinte nicht wirklich etwas zu tun. Er meinte die Suchfunktion hier im Forum auf der rechten Seite oben wo "Suche" steht. LG Nov
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Re: AdditionalMapTypes Version 1.0.0.8 vorerst Final

Beitragvon criti » Fr 15. Sep 2017, 14:26

I can not register the liquid correctly, does anyone know how to do it? thanks greetings.


Code: Alles auswählen

 <fillType name="waterSal"         pricePerLiter="0" showOnPriceTable="false" litersPerSecond="0.0060" massPerLiter="0.0006" toCategorys="true" fillTypeCategorys="liquid" hasMaterials="false" hasParticles="false" useHeap="false" />
   


Code: Alles auswählen

AdditionalMapTypes v1.0.0.9 Final: \_ FillType waterSal Debug Start
AdditionalMapTypes v1.0.0.9 Final: \__ Register FillType: Agua Salada (waterSal) [key 84]
AdditionalMapTypes v1.0.0.9 Final: \_______ FillType Agua Salada (waterSal) [Base-Price 0]
AdditionalMapTypes v1.0.0.9 Final: \_______ Added FillType: Agua Salada (waterSal) to liquid Category
AdditionalMapTypes v1.0.0.9 Final: \_ FillType waterSal Debug Ende


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Re: AdditionalMapTypes Version 1.0.0.8 vorerst Final

Beitragvon joker301069 » Fr 15. Sep 2017, 16:05

Try this in the moddesc between the <l10n> Entrys

Code: Alles auswählen

<text name="waterSal">
<en>waterSal</en>
<es>Agua Salada</es>
</text>
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Re: AdditionalMapTypes Version 1.0.0.8 vorerst Final

Beitragvon criti » Fr 15. Sep 2017, 18:49

thanks for your reply joker301069
currently in modDesc;

Code: Alles auswählen

<text name="waterSal"><en>Saltwater</en>   <de>Salz</de>   <es>Agua Salada</es> <fr>Eau salée</fr>   </text>


I have tried its modification and it remains the same.
I leave a link to modDesc. Thanks for your time

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Re: AdditionalMapTypes Version 1.0.0.8 vorerst Final

Beitragvon BlackSheep » Fr 15. Sep 2017, 19:40

criti hat geschrieben:thanks for your reply joker301069
currently in modDesc;

Code: Alles auswählen

<text name="waterSal"><en>Saltwater</en>   <de>Salz</de>   <es>Agua Salada</es> <fr>Eau salée</fr>   </text>


I have tried its modification and it remains the same.
I leave a link to modDesc. Thanks for your time


You've mixed two types of registration, once the over AdditionalMapTypes and then over the regFillTyprs, together registered about AdditionalMapTypes that can not really fold
:hi:
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Re: AdditionalMapTypes Version 1.0.0.8 vorerst Final

Beitragvon criti » Sa 16. Sep 2017, 00:17

thanks for the answer BlackSheep. The "regFillTypes" script I have in the script folder but it is not added to modDesc, I have tried to delete it and it remains the same.

I do not understand when he says he registers twice, I have managed to register many pallet products without problems.

The liquid registers should add the product to the water bowl of the animals section, right?

thanks for bothering to help: D

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Re: AdditionalMapTypes Version 1.0.0.8 vorerst Final

Beitragvon BlackSheep » Sa 16. Sep 2017, 09:08

Your entries are all mixed, the red is from regfilltypes, is not used by AdditionalMapTypes!!
Check all Entries from Fill and FruitTypes, set it conform to AdditionalMapTypes!!


<fillType name="paletCarne" pricePerLiter="1.5" showOnPriceTable="true" massPerLiter="0.0008" useForSpray="false" toCategorys="true" fillTypeCategorys="trainWagon" hasMaterials="false" hasParticles="false" useHeap="false" maxPhysicalSurfaceAngle="20" maxSurfaceAngle="30" collisionScale="1.0" collisionBaseOffset="0.08" minCollisionOffset="0.00" maxCollisionOffset="0.08" fillToGroundScale="1" allowsSmoothing="false" />

In addition, the Joskin Aquatrans does not respond to the FillType categories, the FillType has entered directly!

Code: Alles auswählen

<fillUnits>
        <fillUnit unit="$l10n_unit_literShort" fillTypes="water" capacity="7300" />
    </fillUnits>


So no fault or problem of the script, but a fault of the user. ;)
:hi:
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