AdditionalMapTypes Version 1.0.0.8 vorerst Final

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Kastor
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Re: AdditionalMapTypes Version 1.0.0.8 vorerst Final

Beitrag von Kastor » So 8. Apr 2018, 08:57

Dann poste doch mal dein Moddesc eintrag für die frucht.

Aber auch deine log, auch wenn keine fehler drine sind.

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tzizt
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Re: AdditionalMapTypes Version 1.0.0.8 vorerst Final

Beitrag von tzizt » So 8. Apr 2018, 17:49

Hier stand Müll. Funktioniert alles, vielen Dank für das tolle Script und den Support hier! Ich war nur einfach zu doof, direkt darauf zu achten, ob mir das Feld auch gehört oder nicht :oops:
Zuletzt geändert von tzizt am Mo 9. Apr 2018, 01:15, insgesamt 2-mal geändert.

RootBeer
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Re: AdditionalMapTypes Version 1.0.0.8 vorerst Final

Beitrag von RootBeer » So 8. Apr 2018, 23:54

RootBeer hat geschrieben:Howdy folks,


i have just added this mod to my map following the instructions and have some growth state/texture issue with oats, rye, spelt, millet and triticale. i have added all required text within the moddesc, map.xml and map.i3d via a text editor from the examples. i have the script in my folder and moved all files from the mod to map as instructed. I did the GDM convert thing to allow more fruits etc and i updated the foliage layer numbers to 12, 5, 5 and updated all fruits to match 5, 5 except for the two Harlem states. i get weird textures when harvested + the crop looks withered when harvestable. i am using chopped straw and used the foliage layers for chopped straw as per the instructions. i have juad read all 122 pages and saw 1 person had the same issue but no reply as to a fix for his situation.

below is two pictures, within it on left of both pics are my harvested textures and on the right of both pics, the ready to harvest texture? i dont know how to fix. i get no errors
No fix for mine and several others who have the same issue then? So far I'm the forth to post about this texture issue and none have been replied to, has no one experienced this before? instructions were followed to the letter, i have no other mods installed, log is clean, moddesc matches word for word that of the instructions. anyone know what could be up?

RootBeer
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Re: AdditionalMapTypes Version 1.0.0.8 vorerst Final

Beitrag von RootBeer » Mi 18. Apr 2018, 00:38

Do i have to write in German to get any help here?

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Re: AdditionalMapTypes Version 1.0.0.8 vorerst Final

Beitrag von BlackSheep » Mi 18. Apr 2018, 09:18

Post your modDesc Entry´s and the complete FoliageLayer Entry´s from your Map.i3d
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Stoppeln schweben und sind zu groß

Beitrag von Aruetiise » Mo 30. Apr 2018, 18:06

Hallo,
ich habe mich noch nicht viel mit modding beschäftigt und habe die Früchte nach einem Tutorial eingebaut.
An sich funktioniert auch alles aber die Stoppeln sind zu groß und schweben auf höhe der normalen Pflanzen.
BildBild
(ist auch bei allen anderen Früchten die ich hinzugefügt habe)
Weiß jemand woran das liegen kann?

Danke im vorraus
Julius

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Re: AdditionalMapTypes Version 1.0.0.8 vorerst Final

Beitrag von Onkel Hotte » Mo 30. Apr 2018, 19:09

am besten immer erst üben auf einer mod map

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Re: AdditionalMapTypes Version 1.0.0.8 vorerst Final

Beitrag von Aruetiise » Mo 30. Apr 2018, 20:05

Ich habe das auf einer Modmap gemacht. Es lässt sich auch ernten usw. aber die Texturen stimmen halt nicht.

Grüße Julius
Zuletzt geändert von Aruetiise am Mo 30. Apr 2018, 20:14, insgesamt 1-mal geändert.

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Re: AdditionalMapTypes Version 1.0.0.8 vorerst Final

Beitrag von Onkel Hotte » Mo 30. Apr 2018, 20:10

also wen du das nach der anleitung machst muss das hin hauen weil habe das auch so gemacht

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Re: AdditionalMapTypes Version 1.0.0.8 vorerst Final

Beitrag von Aruetiise » Mo 30. Apr 2018, 20:14

Es müsste ja an der Skalierung liegen. Weiß jemand wie man die ändert?

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